Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2024

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Advertentie

Like ons op facebook

Evenementen

17 Mei
2024
 

Adrenaline, snelheid en avontuur voor Yamaha-rijders en -fans
Er zijn weinig motorfabrikanten die zo’n veelzijdig productgamma hebben als Yamaha. Zowel op de weg als op het circuit en in het adventure-segment behoort Yamaha tot de bestverkopende merken van de Benelux. En al die verschillende Yamaha-werelden komen ook in 2024 weer samen tijdens de Yamaha Experience Days. Of je nu een tourer, een circuitracer of een offroad avonturier bent, tijdens de Yamaha Experience Days vind je adrenaline, snelheid, avontuur en nog heel veel meer.  Dit jaar vinden de Yamaha Experience Days plaats op 3 mei op Circuit Jules Tacheny in het Belgische Mettet, en op 17 mei op TT Circuit Assen. Je kiest een wereld waaraan je wilt deelnemen, meldt je aan voor een tijdslot en komt op 3 of 17 mei genieten van al het moois dat Yamaha te bieden heeft.  Welke wereld kies jij? Ben je geïnteresseerd in touring en straatmotoren, dan kies je ROAD. Je meldt je daarmee aan voor de Yamaha Demo Ride tour. Tijdens de Yamaha Experience Days staat de indrukwekkende Yamaha Demo Ride truck vol met nieuwe en bestaande modellen, die jij tijdens een 45 minuten durende proefrit in de omgeving van het circuit helemaal gratis kunt ervaren.  Ténéré Tour of eBike Experience Zijn offroad avonturen meer jouw ding, dan kies je OFFROAD. Daarmee meld je je aan voor de Ténéré Tour of de eBike Experience. De Ténéré Tour is een speciale offroad-route waarmee je de eindeloze mogelijkheden van de verschillende Ténéré 700-modellen kunt ervaren. Op de Ténéré 700 van jouw keuze rijd je onder begeleiding van een team van professionals een uitdagende proefrit over verharde en onverharde ondergrond in de omgeving van het circuit. Ook deze proefrit is gratis en duurt ongeveer 45 minuten.  Wil je de kick van eBikes ervaren, dan kies je de eBike Experience. Op en rond het circuit is een opwindende route uitgezet, over verschillende ondergronden en met verschillende rijomstandigheden. Zo ontdek je de vrijheid van grenzeloos elektrisch fietsplezier, eveneens helemaal kosteloos. Yamaha Track Days Ben je meer een racer, dan kies je CIRCUIT. Daarmee kies je voor een Yamaha Track Day op je eigen Yamaha. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon een keer de sensatie van het circuit wilt ervaren, de Track Day ervaring biedt jou de ultieme kans om op een veilige manier en onder professionele begeleiding met jouw Yamaha het circuit op te gaan. In Mettet wordt deze dag georganiseerd in samenwerking met de Mertens Riding School en bedragen de kosten €135, inclusief een gratis lunch. De Track Day in Assen wordt georganiseerd in samenwerking met CRT Holland. Die dag kost €265, inclusief een gratis lunch. Vol is vol, dus wacht niet te lang De vorige edities van de Yamaha Experience Days waren doorslaande successen en ook dit jaar worden er veel bezoekers en deelnemers verwacht. Wacht dus niet met het boeken van jouw tijdslot, want vol is echt vol. Kijk voor het volledige programma, de tijden en de voorwaarden op www.yamaha-experience-days.nl   >

Meer evenementen bekijken
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2024 Motoroccasion